Onsdag 11/3

Idag är det heldag i skolan, usch. Jag har iaf inte somnat och har gjort ett arbete om capoeira, dock kopierade vi texter för det skulle ta så lång tid om alla skulle skriva hela 2 A4 sidor om nåt vi knappt vet någonting om.
Men detta är något som jag verkligen inte förstår! Människan socialt och kulturellt. Någon som vill byta med mig?

Ingen häst idag iaf, måste plugga til svenska provet imorgon. Myter, sagor, fabler och ordspråk. Vad säger ni om det va? Jag säger HUH!? Aja, får väl hoppas att det går bra. Vi ska bla veta olika sätt som jorden enligt olika kulturer skulle skapats.

I Kina säger dom att en kvinna vid namn Nüwa (har jag för mig att det var) med en kvinnas överkropp och en drakes underkropp skulle ha saknat att ha någon att föra samtal med som var på hennes nivå intellektuellt. Så hon började ur lera att skapa figurer i stil med hennes överkropp och sedan 2 ben till underkroppen, sen vet jag inte vad hon gjorde för att få dessa att leva men jag antar att hon hade magiska krafter, haha. Sen kom hon på att ist för att göra alla desa var för sig kunde hon rulla en kvist/käpp i leran och svinga med denna för att då bilda små klumpar. Men hur dom kunde bli människor vet jag inte. Haha, lite svårt att fatta kanske menmen.





Kommentarer
Postat av: cassamassa

Tror dom på det i Kina? :P

2009-03-11 @ 12:58:37
Postat av: Lina

det kommer att gå åt helvete detta svenskaprovet. Och jag manar det! :P

2009-03-11 @ 17:38:51
URL: http://liinniizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0