I wish you well on this trip to find yourself

Har nyss smörjt in mitt ansikte med tre olika krämer.. Förstår typ inte själv varför men men.

Som i rubriken försöker jag finda mig själv. Jag har börjat tröttna lite på mitt vanliga svenne liv och försöker nu klura ut vad jag faktiskt vill i nuet. Fan vad svårt det är! Speciellt när det känns som att man har vissa förväntningar på sig att vara den människa man är eller har varit eller låtsas vara aah.. Innan var jag bruden som bara var i stallet och pysslade och höll på, pluggade så gott jag kunde, blyg och toppen härlig prestationsångest. Rörde inte alkohol och var inte precis den som tackade ja till fest.  Det är den sidan mina föräldrar, gamla kompisar, familj och lärare är vana vid och vill se. Jag har nu släppt nästan allt det och är ist ute och festar, röker och dricker för mycket. Sitter uppe hela nätterna vid data eller tv, sover på dagarna. Pluggar så lite jag bara behöver eller nej jag pluggar MINDRE än så. Hästarna lockar inte heller lika mycket längre. Och det är sidan som dom flesta som känner mig nu känner igen.
Alla förändras vi såklart men gör alla en sådan total omvändning? Och sviker folk genom att förändras?
Jag önskar ofta att jag fortfarande var den brud jag var innan men med det självförtoendet jag har nu och förmågan till att slappna av emellanåt. Tyvärr gör jag gärna allt helhjärtat. Antingen är jag duktig och sköter allt men då kommer ångesten in eller så total struntar jag i det, verkligen släpper allt. Kan inte göra något halvdant.
Var bäst eller var bäst på att vara sämst..
Men vad ska man göra när den passionen inte finns kvar? Ska folk fortsätta gå och hoppas och lägga tyngden på dig att du borde gå tillbaka till den människa du var för ett par år sedan? Man måste väl ändå utvecklas?

Don't go through life! GROW through life!



Skriver jag snurrigt ska ni vet att det är tusen gånger snurrigare i min skalle! Nu ska jag nana kudden till min favorit spellista! Som ni får här

lets stay in bed and listen to music



Well, sure it never used to be, so hard, this hard
Used to get those kicks for free

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0