Engelska suger!

Precis så tycker jag nu! Engelska är verkligen svårt eller jag vet bara inte vad jag ska skriva i mitt arbete.. Sen måste jag duscha oxå, inga tvivel på att jag kommer somna direkt när jag går och lägger mig iaf, haha!


Innan idag vart det stallet med Mandy. Träffade även M och M där och just det Cassa var där en lite snabbis! Vi eller jag eller vad man nu ska säga gjorde ett tappert försök att göra som Ellen Degeneres gör när hon dansar/går över bordet. Detta försökte vi göra med skottkärran men jag antar att mina ben var för korta för jag höll på att åka med skottärran ist.

M berättade att hon köpt en ny häst som kommer på fredag, ett litet hingst föl som säkert kan bli mega snyggt när han väl växt till sig. Nu är han inne i ful åldern, men på bilden hon visade såg han iaf ut att ha ett väldigt fin huvud. Måste säga att jag blir lite avundsjuk fast jag vill inte ha föl anser att jag är aldelles för okunnig för det, haha. Men hon sa att om jag ville öva fick jag gärna hjälpa till att rida in men jag tror hon skojade då alla vet vid detta laget att jag inte vågar sitta på någon annans rygg än min "mini ardenners" breda säkra rygg.

Måste verkligen sluta med det och ta lite chanser! Doch är det mest unga eller gamla hästar i stallet och dom unga vill jag inte sitta på för tänk om jag förstör dom eller om dom inte fattar vad jag menar, eller typ kastar av mig! Och dom gamla är hehe ja gamla och tyvärr inte dressyr hästar för det skulle ju vara kul, en av dom är en jätte duktig hopphäst men jag föredrar när bommarna inte ligger på högre än 60 cm. Hahaha!

Efter att jag kollat Amanda rida och kämpa på med skänkelvikningar insåg jag att jag aldrig kommer kunna rida in en häst. Herregud vad svårt! Creds till er som gör det! Sen gick vi iaf och hämtade min lill skit som var lite på högspänn och kutade gärnet eller stannade och skulle in till mig när jag tönkörde. Jag tog det lugnt lite och gick upp på övre volten när E kom in med sin unghäst. Vi körde igång igen och då kom det hans ryck som han ändå gick och höll inne ganska länge, han försökte verkligen bocka. Haha, vilket han inte riktigt kan sen kutade han gärnet och slängde med huvudet. Märkte att efter hans lilla brall hade ena tönnen gått sönder så fick longera lite ist då fortsatte han att springa som fan och åh vad jag önskar att jag hade ridit när han var sån!

Ni ska veta att han inte gör särskilt mycket, han kan inte riktigt bocka och har aldrig gjort något med mig men för att vara honom, ponnyn med alla fyra hovarna i marken är det mycket och jag är superglad att han släpper ut det och tycker det är roligt.

Sen skyndade jag och Amanda oss för vi skulle hämta hö och fodra och allt och vi var redan sena! När vi gjort det så snabbt vi bara kunde, jag skojar inte jag svettades när jag satte mig i bilen, kom pappa och jag skulle bara sopa vilket blev as fult. Nästan så jag shäms lite nu jag brukar alltid vara jätte noga när jag sopar. Btw, idag slog jag av lite av min nagel! By ser det verkligen fult ut, haha. Imorgon blir det stallet på em, har just em. 

haha, stolt jag blir över er som pallar läsa! ;)
 


Min framsida till arbetet.




Have you ever been alone
In a crowded room when I'm here with you


Kommentarer
Postat av: Cazzis

Engelska kan slänga sig i väggen :P Hum.. antar att du snackar om Speedy när du nämde gamlingar ^^ x)

2009-02-23 @ 08:06:43
URL: http://cazzis.blogg.se/
Postat av: manda

JAG läste allt! :D

2009-02-23 @ 09:25:39
URL: http://astoryaboutsaga.blogg.se/
Postat av: Cazzis

Haha, jag har varit dålig med ridningne nu de senaste veckorna, men det beror inte på mina föräldrar faktiskt :P Jag har haft så mycket i skolan så att jag höll på att stressa ihjäl mig. Men nu ska jag allt bli bättre :D <3



Du är snäll som en nötkaka :) (nötkakor är snälla!)

2009-02-25 @ 22:59:41
URL: http://cazzis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0