Städ dag

Var i stallet väldigt länge idag med Mandy! Och vi fick ett totalt städ ryck. Haha! Började med att jag antydde att sadelkammaren vart skitig.

Moi - Fan vad här ser ut!
Mandy- Det är väl inte vi som har sadelkammaren?
Moi - Nej då, vi har foderkammaren..
Both - Haha!


Det såg typ lika illa ut i foderkammaren så jag började borsta av tunnorna och sopa där inne, sen drog vi igång! Slängde massa påsar, la upp grejer på hyllorna som inte skulle stå på golvet, vek massa täcken och la in i mitt förra skåp, mockade ur en  tjejs (som flyttat) box, satte upp en anslagstavla i sadelkammaren, flyttade runt massa grejer, säger man att man vädrat mattor? haha aja också sopade vi i hela stallet! Så vackert där är nu, eller när vi åkte där ifrån iaf det ser säkert fördjävligt ut redan. Vi kom även på massa grejer för att fixa till gården. Tråkigt bara att ägarna är så snåla och tråkiga.. Eller snåla och snåla, vi har ju ganska mycket grejer på gården men standarn är väldigt låg och det är ju iofs stallhyran också med tanke på att vi har både ridhus och padock(stavning?).  Men när man tänker efter är allt ganska dåligt..

Tänkte snart ta och göra iordning mig och kanske dra hem till Mandy innan vi ska till HK för att hyra film.. Hm, får se hur jag gör ska kanske slå in min farmors present först. Hon fyllde år i torsdes. Måste nog köpa något mer, med tanke på vad hon gett mig så men det är lite svårt denna kvinnan har nämligen allt. Någon som har förslag på något bra!?
Så   GRATTIS I EFTERSKOTT ÄLSKADE ANITA!!! :D<3

Nej nu ska jag nog ta tag i mitt liv.

Ni har väl hört     Shake It - Metro Station


Kommentarer
Postat av: Mandy

Åh det var mysigt idag ju! :) Hoppas hela kvällen kommen bli bra, det lär den ju bli så som vi snackar!

2009-02-14 @ 17:11:06
URL: http://astoryaboutsaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0