Lördag 14/3

Nu sitter väl alla och kollar melodifestivalen, eller? Den börjar 20 va? Som ni kanske förstår kollar inte jag på det, vet inte riktigt varför.. Men haha, jag håller på EMD!

Idag vart det morgonen i stallet och ett ordentligt dressyr pass blev det. La upp 6 travbommar för han blir så otroligt mjuk över ryggen av dom, sen övade jag galopp från skritt eller övade galoppfattning för att stärka hans galopp. Det som är bra är att efter att man kört bommarna ett antal gånger och han börjar bli trött så orkar han inte streta emot vilket gör att han hellre lägger sig i den lääägre formen. Mycket bättre än att gå och spänna sig.
Sen var han på väldigt bra jobb humör och hade en härlig och spänstig trav i början, när han väl hade orken då. Men sadel ligger så dåligt att jag får otroligt dåligt samvete! Hoppas på att min sadel ska komma på måndag, dock vet jag inte hur den kommer ligga på honom nu. Det var ju länge sedan vi prövade ut den och han har "ommusklat" sig en del. Jag var iaf duktig och red i 1h och 20 min sen gick jag med honom i 20 min. Dressyr av lättare slag imorgon också, inför träningen på måndag.

Efter stallet laddade jag hem musik, massa Taylor Swift, lite FOB och Mando Diao. Sen fick jag mega tråkigt och fick då städa min toa.. Men åh vad fint det blev! Helt seriöst men faaaan vad snuskigt det är! Usch! Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, har precis ätit. Borde fixa data skärmen där uppe men så jäkla jobbigt att jag måste byta sladdarna, sen skulle man kanske se om man kunde köra lite styrke träning här hemma.. Hoppas inte på för mycket säger jag bara! Kanske en film när jag ska gå och lägga mig eller så läser jag "It Girl" den sista boken som jag fått låna av Mandy (tack mandy! :)).
Äh nu ska jag iaf duka av sen får vi se vad som händer efter det.


Puss på er!

Psst! Nu är det bara en vecka kvar tills jag fyller år! ;)



I'm not a princess, this ain't a fairytale
I'm not the one you'll sweep off her feet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0